1.6.14

Sunnuntaimelankolia

Sunnuntaikiukku päällä. Syitä sille: sunnuntai olemuksellisesti, minä tuottamuksellisesti eli mitäs olen kiskonut päihdettä naamaan taas monta päivää putkeen, Pörröinen lähtökohtaisesti eli mitä se sekin soittelee ja miksi minä kuitenkin haluaisin senkin nähdä ja miksi sitä ja miksi tätä, ja sitten vielä K tilanteellisesti, koska itseänihän minä tässä nyt rikon ja riepottelen taas jokaiseen sellaiseen suuntaan, josta ei voi jäädä tassun pehmeällä pinnalle kuin haavoja. Opetus: vedä tassusi pois haavoja tekevien asioiden ulottuvilta. Oppi vain ei tunnu menevän tähän paksuun kalloon.

K puhuu naisten pokaamisesta ja siitä, ettei se tule toimeen naisten kansa. Minä loukkaannun aiheesta, koska pitääkö se siinä tapauksessa minua jonakin epänaisena ja miksi minun seurani ei riitä. Se ei ymmärrä närkästymistäni ollenkaan, koska miksi ei saisi ja voisi katsella ja kokeilla ja yrittää, ja minä siihen huikkaan että anna mennä vaan, senkus pokaat niin paljon kun vaan kerkeät, senkun. Mistä se taas tulkitsee minun loukkaantuneen ja näin se keskustelu polveilee tunteja toisensa perään vaikka miljöö ympärillä muuttuisi.

En tiedä, yrittääkö se jankkaamisellaan nyhtää minusta ulos jonkunlaisen ihastumisen tunnustuksen, koska sitähän se kiertää kun kissa kuumaa kiisseliä, enkä minä taas tajua, että mitä se sellaisella tunnustuksella oikein kuvittelee tekevänsä. Vastaus kun ei selvästikään olisi mikään "oooooh ihanaa niin minäkin sinua mennään naimisiin naidaan kun minkit", niin mitä tarkoitusta se ihastumisen ääneen julkaiseminen leimalla paperiin ikuistaminen nyt sitten palvelisi? Minun nöyryyttämistäni? Säälimistäni? Kaveruuden katkaisemista? Itsetunnon pönkittämistä? Vai voiko se olla mukamas oikeasti niin sokea, ettei se tajua, miksi naisten pokaileminen saa minut närkästymään jo siinä vaiheessa, kun itse toiminta on vasta puheentasolla ja mille tasolle se pääosin kai on jäämässäkin ainakin jos K:n omiin sanoihin huonosta naistenmieheydestä on luottamista; voiko se oikeasti olla ymmärtämättä, että siinä toiminnassa se ulkoistaa minut vähemmän kiinnostavaksi kuin minkä tahansa muun naisen samassa tilassa ja alleviivaa paksulla tussilla tämän suhteen toissijaisuutta johonkin ihanampaan ja parempaan verrattuna tai ainakin vetää samaisella tussilla paksut henkselit minä+sinä -ajatusten päälle? Jos se ei tätä tajua, niin ainoa selitys lienee todellakin se, että se pitää minua jonkinlaisena epänaisena josta on tullut sille jonkinlainen bestistyyppi iltoja täyttämään ja aikaa jakamaan, mutta joka emotionaalisesti ei ole tarpeellinen tai huomioitava. Siis joka sanalla sanoen on epäseksuaalista maaperää.

Mitä kai tässä nyt jankkaan itselleni parhain päin on se, että typerä aivoni haaveilee kuitenkin edelleen siitä, että yhtenä päivänä se vain havahtuisi siihen, että tässä  minä olen, ja minä olen kaikki mitä se etsii, että minä olen ihana ja innostava ja täysin uniikki ja juuri sitä sellaista mikä vastaan kävelee kerran elämässä, ja että meidän yhteensopivuus huokuu joka helvetin huokosesta ja lävestä kissan kokosin kirjaimin, että sellainen synkkaaminen on aina riskin arvoista. Että sellaiseen se havahtuisi, koska nythän se kääntää kasvojaan raivokkaasti toiseen suuntaan, ja ei ne kirjaimet kai sinne sitten näy. Tällaista se aivoni päässä puuhailee menemään, eikä se suostu näköjään pysyvästi uskomaan, että toiminnallaan K on jo tehnyt hyvin selväksi sen, ettei ko. haavekuvat toteudu eikä se sellaista halua, ja että minun pitäisi vain uskoa ja ottaa sana todesta ja ymmärtää, että kaveruuden kestävyyden takia hupsut tunteet pitää nyhtää juurineen pois ja heittää johonkin samaan likasaaviin mustasukkaisuuden kanssa. Eikä sitä likasaavia saa aina uudelleen ja uudelleen nostaa esiin, se ei kuulu yhteisiin pöytiin ollenkaan.

Vitun miehet, kaikki on aina niin paskaa niitten kanssa. Niitä ei saa, joita haluaa, ja ne joita ei halua eivät vittuakaan kiinnostakaan millään tavalla tietenkään, ja sen lisäksi on sitten vielä epämääräinen kasa jotakin pörröisiä tovereita, joiden haluista ei kukaan ota selvää kun ei itsekään saa tolkkua omasta halustaan moisia kohtaan. Taidan lähteä naisissa istumaan iltaa ja unohtaa hetkeksi koko Toisen Sukupuolen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti