18.8.16

Tyhjäkäyntiä

Loma tuli, oli, meni. Työt jatkuvat. Ajattelin kirjoittaa jälleen työhakemuksen toisiin tehtäviin, on hyvä pysyä vireänä maailman kanssa ja kuulostella edes leikisti muita mahdollisuuksia vaikka todellisuudessa olenkin liian raukka tekemään mitään ennen kuin on pakko ja selkä seinää vasten, turvallisessa tilanteessani leikittelen ajatuksella että tilaisuuksia satelisi syliini sen kun parhaat päältä poimisi.

Tehtäviä asioita on vino pino, minä tuijotan ulos ikkunasta ja ajattelen, että saan olla toimeton ja tyhjää täynnä vielä tämän viikon, sen jälkeen raksitan joka päivä yhden ruudun tehtävälistaltani pois. Toimettomuuteni on oikeastaan huijausta sillä niitä rakseja olen jo vedellyt lukuisia, mutta aivo väittää minun silti olevan tyhjäntoimittaja laiskaperse hyödytön ja saamaton vätys joka välttelee ja pakoilee paitsi töitä myös opintoja ja ratkaisuja ja repäisyjään, kovaa on itsesoimaus oli siihen syytä tai ei. Ikuinen riittämättömyyden tunne vaivaa ja olen osittain hukassa itseltäni, kielellinen ilmaisuni on tukossa ja lukossa ja tartun löysin ottein paitsi itseeni myös toisiin, olen tuulessa heilahteleva viiri talon katolla liepottamassa.

Olen juomatta, lasken päiviä ja toivon jonkun onnen olevan oven takana hetkenä minä hyvänsä, tiedän tämän tekevän minulle hyvää mutta toivon tapani mukaan sen hyvän tulevan luokseni hiukkasen nopeammin ja hiukkasen näkyvämmin jotta jaksaisin jatkaa, olen niin malttamaton palkintojen perään etten saa punottua pitkäjänteistä kudosta elämääni ja sen takia tuuli minua viekin mukanaan. Ehkä huomenna, aina on se huominen jolloin minä sitä ja minä tätä ja jossei huomenna niin onhan päivä vielä sittenkin.

Uimahallin saunassa hengittän kuumaa ilmaa ja mietin, että minulla on ihan hyvä elämä -- minulla on hyvä työ, hyvät ystävä, hyvä asunto, hyvä kämppis, hyvät kissat, hyvä mies, hyvät harrastukset ja hassu mieli, mikä määrä hyvää minulla pitäisi olla jotta loputon surumielisyyteni viimeinkin kuluisi loppuun antaen tilaa nautinnolle ja onnelle, ei voi olla niin että sadesää on ainoa iloni.

Uuvuttavaa matalakiitoa jo niin pitkän aikaa, loppuisi jo ja tulisi parempaa tilalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti